Mmmm, water! 7 tips waardoor je die anderhalve liter zo naar binnen giet

Mmmm, water! 7 tips waardoor je die anderhalve liter zo naar binnen giet
Beeld: wednesdaymorningcoffee.com

We staan er niet genoeg bij stil omdat het zo voor de hand liggend geworden is, maar veel water drinken is een perfecte manier om te detoxen – en zelfs wat af te vallen - zonder er al te veel moeite voor te doen. Ben je zelf een slechte waterdrinker? Dan helpen deze trucjes je vast en zeker!

Water hydrateert je lichaam, zorgt ervoor dat gifstoffen je lichaam sneller verlaten en houdt je huid stralend. Goede leerlingen weten ondertussen dat je minstens anderhalve liter water per dag zou moeten drinken of zo'n acht glazen. Maar dat is niet altijd evident als je geen grote drinker bent of liever naar frisdrank grijpt.

Geen nood, wij zochten zeven manieren om water er even aantrekkelijk te laten uitzien als die blikjes Coca-Cola die in de frigo steeds naar je staan te lachen.

 

INFUSION WATER

Water met een smaakje, dat klinkt al heel wat beter. En het is nog eens simpel ook. Vul een karaf of drinkfles met water, en voeg er fruit, groenten of kruiden aan toe. Water met aardbei en wat munt kan serieus verfrissend werken. Maar je kunt er bijvoorbeeld ook komkommer, gember, granaatappel, citroen of bessen aan toevoegen. Water saai? We dachten het niet!

Je kan zelfs twee vliegen in één klap doden en bevroren fruit aan je water toevoegen, of stukjes fruit, groenten en kruiden als ijsblokjes invriezen om dan in je glas te gooien. Pretty pinterest als je het ons vraagt.

TEA TIME

Perfect om het warm te krijgen in de winter is thee, dat is - juist, ja - water met een infusie van gedroogde bladeren of fruit. Ook een ideale vervanger voor koffie. Zoetekauwen kunnen er wat honing of agavesiroop aan toevoegen.

Zelfgemaakte ice tea is een even goed alternatief tijdens de zomer!

 

MOTIVERENDE DRINKFLES

Niemand in de buurt om je te motiveren? Dan kan een leuke drinkfles je misschien wel helpen. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor een fles met een toffe quote erop. Ook handig zijn de flesjes van Bobble, waarin een filter zit die kraantjeswater filtert. Zo hoef je niet elke dag anderhalve kilo mee naar het werk te sleuren.

WATERLOGGING

Op het einde van de dag herinneren hoeveel glazen water je nu exact gedronken hebt is niet altijd evident. Gelukkig bestaan er tegenwoordig heel wat (gratis) apps zoals WaterLogged of Water Drink Reminder die je helpen je waterinname bij te houden. Bereik je je doel, dan word je er vaak nog eens voor beloond. Het is dus niet alleen handig, maar ook goede motivatie!

 

KOKOSWATER

De naam zegt het zelf al. Kokoswater is een exotisch alternatief en wordt gewonnen uit het hart van groene kokosnoten. Het bevat wel een beetje calorieën, maar verre van de hoeveelheden die je in frisdrank zult terugvinden. Let wel op dat je niet naar de gesuikerde versies grijpt in de supermarkt. Ohja, en nog iets: kokoswater is een klassiek geval van 'love it or hate it'.

PS: piña coladas tellen niet mee!

 

DRINK MET EEN RIETJE

Of een rietje niet enkel dient om een drankje op te leuken? Nope, een rietje zou er namelijk voor zorgen dat je sneller gaat drinken. Koop jezelf dus een leuk pakje herbruikbare rietjes en je zult bijna vanzelf meer gaan drinken.

ALCOHOL + WATER

We snappen het volledig, vroeg of laat spelen jullie toch vals en zit er gin tonic of vodka in dat glas in plaats van water. Misschien is het wel een soort beloning wanneer je niets anders doet dan water drinken. Als je dan toch naar alcoholische drankjes grijpt, doe dan het volgende: drink na elke cocktail, gin-tonic of wat dan ook een glas water. Het voorkomt een zware kater en zorgt ervoor dat er toch wat evenwicht is omdat je heel wat suikers binnenkrijgt.

Zie je wel dat wij redelijk kunnen zijn?